W piątek, 13 listopada odbyły się próby obciążeniowe mostu, który połączy dwa brzegi Wisły – w Nowym Korczynie w Świętokrzyskiem i w Borusowej w Małopolsce trwają ostatnie prace. Jak wypadły?
W czasie prób obciążeniowych konstrukcja mostu zachowywała się prawidłowo i zgodnie z założeniami. Dane, które były zbierane w trakcie dokonywania prób zostaną przekazane inżynierom, którzy dokonają ostatecznej analizy i oceny. W najbliższych dniach Zarząd Dróg Wojewódzkich złoży wniosek do nadzoru budowlanego o wydanie pozwolenia na użytkowanie mostu.
Nowy most, który już w Sylwestra zostanie otwarty dla podróżujących będzie częścią najkrótszej drogi z Tarnowa w kierunku Kielc. Most przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców obu województw i przyspieszenia rozwoju gospodarczego okolicznych powiatów. To ułatwienie, na które od lat czekali mieszkańcy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.
Nowa przeprawa ma prawie 700 metrów długości, jezdnię o szerokości 7 metrów i dwa pasy ruchu. Z myślą o pieszych i rowerzystach, wzdłuż mostu powstały chodniki i ścieżka rowerowa. Most w Nowym Korczynie ma ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców obu województw, ale także dla kierowców poruszających się tą trasą. Ułatwi dojazd do uzdrowiska Busko-Zdrój. Nowy most oznacza także wygodne połączenie z autostradą A4 w kierunku Krakowa i strefą aktywności gospodarczej w okolicy Tarnowa.
Wybudowany most na Wiśle jest zwieńczeniem wspólnych starań województw o usprawnienie komunikacji między regionami. To inwestycja niezwykle ważna. Łączna wartość projektu to ponad 53 mln złotych, z czego 27 mln to środki, które przekazało Województwo Małopolskie.